sommarjobb

Blir så jäkla trött.
Sökt sommarjobb inom kommunen nu två år i rad, inom äldreomsorgen.
Tänkt: jo men jag borde ju få, jag har ju både körkort & bil, och har arbetat med människor.
Väntar på svar i typ 2 månader.. och får svar sist av alla ungefär.

Fick ett brev idag:
"Tack för din ansökan men platserna är redan tillsatta.
Välkommen att söka nästa år igen."

Suck säger jag bara ..
Det betyder att dom tar in människor, som för det första knappt är 18 år. Dom har ingen färdig utbildning utan kanske går typ .. el? Och vad har det med omsorg att göra..?
Dom söker bara för att ha nåt att göra över sommarn och tjäna pengar.

Fattar inte hur kommunen tänker.. Sätter in någon som inte är intresserad för fem öre utan bara vill tjäna pengar. Och här sitter vi, som verkligen slitit arslet av oss för att kunna få jobb där. Som kommunen nekar, utan att lyfta ett finger.


Nä fyfan vad det stör mig.
Men rätt skönt att inte göra någonting i sommar ;)

PUSS

Kommentarer
Postat av: Sandra

Ja, ett jävla helvete. Fryser och svettas om vart annat. Men det får gå!



Haha, men det var värt det, eller hur? :D

2010-05-07 @ 15:04:39
URL: http://sandrareehn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0